ELGIS-Garbatka Sp. z o.o.

Słupy i bramy sygnalizacyjne – jakie są podstawowe ich odmiany
Nowoczesna drogowa infrastruktura składa się z duże ilości różnych elementów. Oprócz jezdni dla pojazdów oraz chodników dla pieszych bardzo ważne będzie też całe wyposażenie dodatkowe, jakiego często się nawet nie zauważa. Na przykład to dotyczy znaków i sygnalizacji świetlnej, które są odpowiedzialne za sterowanie ruchem. Zwłaszcza sygnalizacja świetlna pełni niezwykle istotne zadanie, gdyż bez niej we wszystkich ruchliwych miejscach na skrzyżowaniach zapanowałby kompletny chaos.
Lecz o ile każdy z kierowców doskonale zna sygnalizatory świetlne, to już temu, w jaki sposób są one umocowane już się specjalnie nie zwraca uwagi. A to wbrew pozorom również ważny element wyposażenia dróg, od jakiego przecież naprawdę dużo zależy. Na przykład w temacie zapewnienia bezpieczeństwa. Sygnalizatory ważyć mogą od kilku do nawet kilkunastu kilo, z tego też powodu niezwykle istotne będzie ich właściwe przymocowanie, tak aby nic nie mogło się stać przy porywistym wietrze.
Najczęściej wykorzystywane są w tym celu różnego rodzaju słupy, na jakich przymocowuje się systemy sygnalizatorów, jak również i szereg innych elementów. Niejednokrotnie są instalowane przykładowo elektroniczne tablice, kamery, znaki drogowe czy czujniki ruchu. To dodatkowo zwiększa obciążenie, o czym pamiętać muszą konstruktorzy. Nowoczesne słupy sygnalizacyjne wykonywane są najczęściej z wytrzymałej, mocnej stali, zabezpiecza się je dobrze przed niekorzystnym działaniem czynników atmosferycznych. Przy drogach o małym natężeniu ruchu w wielu przypadkach wykorzystuje się jedynie pojedynczy słup, do jakiego przykręcony zostaje moduł ze światłami. Jeżeli będzie szersza ulica, to na słupie pojawiają się jeszcze dodatkowe poziome ramiona, z możliwością regulacji ich ustawienia. Pozwala to montować światła centralnie nad każdym pasem, dzięki czemu świetlne oznakowania będą jednoznaczne dla kierowców. Przy kilku pasach często znacznie lepiej sprawdzać się będą bramy sygnalizacyjne, z kolei one składają się z dwóch słupów z każdej strony jezdni i poprzeczki w poziomie.
+Tekst Sponsorowany+